Peugeot Satelis II – 125i
Rok soužití s tím to úžasným strojem z Francie. Po prodeji mého předchozího čínského přibližovadla jsem se porozhlížel po něčem novém, Nechtěl jsem nic staršího než 3 roky a zároveň jsem měl jasný požadavek na skútr kvalitního výrobce, čína už tu byla. Nakonec po delším hledání a srovnávání jsem náhodou narazil na inzerát nabízející necelé dva roky starý skútr s jasným původem koupě v čechách a 1730 km na tachometru. Byla to láska na první pohled. Prodávající, starší pán, byl až z Brna, to mi ale nezabránilo v koupi. Po prvním zkušebním svezení na Satelisu bylo rozhodnuto. Byl to propastný rozdíl oproti tomu, na co jsem byl zvyklý z číny. Naprosto pohodlný, svižný a krásný stroj.
Satelis je na svou třídu 125ccm skútrů opravdu poměrně velký. Aby ne, vždyť ho lze také zakoupit i 500ccm motorem. Vyplývají z toho dvě věci – je pohodlný, velký a prostorný ale také poměrně těžký na stopětadvacítku. Výkon motoru je necelých 11kW. Nelze říci, že by to byl na křižovatce lenoch, ale přeci jen 164 kg suché hmotnosti je znát. Na šedesátce je poměrně svižně, ale poté si již trochu dává na čas. Výhodou výkonného motoru je, že neztrácí dech ani při plném zatížení ve dvou nebo na delších cestách. Absolvoval jsem s ním nejdelší cetu do Rožnova (cca 430km za den) a nebyl to nejmenší problém. Pohodlí a posez na skútru je opravdu dokonalé a mimo město lze v pohodě udržovat cestovní rychlost kolem 100km/hod.
Sériová výbava je opravdu bohatá a zpracování je výborné. Jen pro představu – skútr je vybaven palubním počítačem ukazujícím skutečnou a okamžitou spotřebu (počítač lle ovládat i za jízdy tlačítkem na řidítkách), denním počítadlem kilometrů, v sedle je schována velmi praktická pláštěnka, prostor pod sedlem pobere i opravdu veký náklad a je osvětlen, na palubní desce je uzamykatelná přihrádka na doklady a integrovanou zásuvkou, zadní LED svítilny, směrová světla mají akustickou signalizaci (velký pomocník), po vypnutí skútru světla osvětlují ještě nějakou dobu cestu, automatické denní svícení, LED diody vpředu atd. Prostě za ty peníze, co stojí dostanete opravdu hodně.
Je potřeba říci, že přední světla jsou osazeny dvěma „dospělými“ žárovkami H4, jaké známe z auta. Opravdu jsem zatím neviděl skútr, který by svítil v noci lépe! Zvláště potom, co jsem sériové žárovky vyměnil za Osram Night Breaker Unlimited. Nádhera, dokonce si myslím, že málokteré auto svítí stejně dobře jako Satelis. Peugeot má také jednu neobvyklou vychytávku, která je ale dle mého soudu naprosto geniální! Skútr lze nastartovat a nechat běžet na bočním stojánku. Elektronika přitom nedovolí přidat plyn a rozjet se. Je to velmi praktická věc, pokud například chcete jen odběhnout nebo třeba něco dát do kufru. Není potřeba motor zhasnout a potom znovu startovat. Tato funkce mi moc chybí na mém současném skútru.
O pohodlí jsem již mluvil, ale jen pro pořádek. Sedlo je dostatečně veliké a díky tomu, že je rozděleno na dvě části tvoří pro řidiče i opěrku, což je prima. Batůžek si také na nepohodlí nemůže stěžovat, i on má sedlo veikosti maxi. Přední plexi je dostatečně velké, poskytuje dobrou ochranu před deštěm a větrem. Zrcátka jsou skutečně veliká a je do nich dobře vidět, to je velká výhoda. Doplnil jsem časem ještě deflektory na ruce a vyhřívání gripů Oxford.
Závěrem musím říci, že jsem asi nekritický, ale zkušenosti jsou jen pozitivní. Se Satíkem jsem najel celkem asi 11 000 km a stýská se mi po něm! 😀
Klady:
- velký prostor pod sedlem
- pohodlí
- dobrá ochrana za jízdy
- výkonný motor
- dobré brzdy
- výborná sériová výbava
- velmi dobře vypadá a budí pozornost
Zápory:
- náhradní díly jen originál
- horší dostupnost servisu
- větší váha
http://www.skutristi.cz/peugeot-satelis-ii-125i/http://www.skutristi.cz/wp-content/uploads/2017/03/622475-1024x576.jpghttp://www.skutristi.cz/wp-content/uploads/2017/03/622475-150x150.jpgTestyRok soužití s tím to úžasným strojem z Francie. Po prodeji mého předchozího čínského přibližovadla jsem se porozhlížel po něčem novém, Nechtěl jsem nic staršího než 3 roky a zároveň jsem měl jasný požadavek na skútr kvalitního výrobce, čína už tu byla. Nakonec po delším hledání a srovnávání jsem...Tomáš LongauerTomáš Longauertomas.long@live.comAdministratorSkútristi z Plzeňska
Dobrý den
Jaký ročník výroby je prosím Satelis v recenzi?
Já jsem si koupil funglovku Satelise rok výroby 2018, tedy v loňském roce a bohužel, nemá ukazatel průměrné spotřeby paliva. Palubní počítač ukazuje pouze dojezd v km. Podle dovozce tuto funkci nové skútry tohoto typu nemají.
Nemáte náhodou informce, zda tomu tak je nebo mě jenom „o.ebávají“ (omlouvám se za ten výraz).
Mimochodem, jste s tímto skútrem stále spokojený? Jak to jezdí…
Děkuji předem za info, hezký den
Už si to přesně nepamatuju, myslím, že to byl rok 2013. Je možné, že se výbava počítače změnila, to nedokážu posoudit. Každopádně na motorkářích jsem dával ke stažení manuál a tam by nastavení počítače mělo být. Ale neumím si představit že by to nějak prodejce zablokoval. Už Satíka nemám, prodal jsem ho cca po roce jak je v článku, přešel jsem na Piaggio X10 500. Co vím tak stále jezdí a majitel je spokojen.
Mam par dni Satelis koupil jsem ho ted nedavno tak nemohu úplně hodnotit,ale potřeboval bych poradit piste na email . Pri zahratem motoru chvilkama skýtá a pak to chcipne nastartovat jde pokazde,ale nevim co stim a volnobezne otacky trochu litaj.Děkuji za rady.Mam peugeot satelis 125 11kw r.v.2007
Dobrý den,
mám též 2kového Satelise,a mám na pár otázeček.
Asi nejprve se chci zeptat,co to máte za defkektory rukou.Shanim něco podobného,tak kdyby jste mi doporučil značku těch deflektorů.
A ještě se chci zeptat na výkon…máte nějak odsledované,kolik otáček Vám točí při plném plynu,a jaké maximální rychlosti dosahujete.
Mám pocit,ze 1.generace byla víc svižnějši.
Jinak díky za odpovědi.
S pozdravem P.J.
Zdravím. Mám ten samý problém. Satelis 125 11kw 2006 r.v. Jedu z kopce nebo do kopce a při zastavení a odpojení variátoru to najednou chcípne, ne pokaždé, ale nastartuju hned. Stane se mi to třeba i na volnoběh když stojim do menšího kopce. Napsal někdo co by to mohlo být za problém? Díky
Těžko říct, nevím co by ovlivňovalo dodávku benzínu na základě polohy skútru. Na rovině se to neděje?
Od února, co jsem ho koupil, tak uz mamnajeto 3tis km, tak už to mám trochu osahané. Občas to chcípne spiše po konstantní jízdě. Dojedu. Když zastavín třeba na světlech, tak to občas chcípne, ale hned nastartuju. A ještě když je motor teplý a nastartuju, tak musimcca 30. vteřin počkat aby se srovnaly otáčky, ze jakoby haprujou 1900/2100. Jakmile se to srovná na těch 2100, tak můžu vyrazit. Jinak se to po přidání plynu jakoby dusí.
zdravím zeptám se nemá někdo kabeláž na satelise e.v.2007 bez ABS dík.