Rok soužití s tím to úžasným strojem z Francie. Po prodeji mého předchozího čínského přibližovadla jsem se porozhlížel po něčem novém, Nechtěl jsem nic staršího než 3 roky a zároveň jsem měl jasný požadavek na skútr kvalitního výrobce, čína už tu byla. Nakonec po delším hledání a srovnávání jsem náhodou narazil na inzerát nabízející necelé dva roky starý skútr s jasným původem koupě v čechách a 1730 km na tachometru. Byla to láska na první pohled. Prodávající, starší pán, byl až z Brna, to mi ale nezabránilo v koupi. Po prvním zkušebním svezení na Satelisu bylo rozhodnuto. Byl to propastný rozdíl oproti tomu, na co jsem byl zvyklý z číny. Naprosto pohodlný, svižný a krásný stroj.

Satelis je na svou třídu 125ccm skútrů opravdu poměrně velký. Aby ne, vždyť ho lze také zakoupit i 500ccm motorem. Vyplývají z toho dvě věci – je pohodlný, velký a prostorný ale také poměrně těžký na stopětadvacítku. Výkon motoru je necelých 11kW. Nelze říci, že by to byl na křižovatce lenoch, ale přeci jen 164 kg suché hmotnosti je znát. Na šedesátce je poměrně svižně, ale poté si již trochu dává na čas. Výhodou výkonného motoru je, že neztrácí dech ani při plném zatížení ve dvou nebo na delších cestách. Absolvoval jsem s ním nejdelší cetu do Rožnova (cca 430km za den) a nebyl to nejmenší problém. Pohodlí a posez na skútru je opravdu dokonalé a mimo město lze v pohodě udržovat cestovní rychlost kolem 100km/hod.

Sériová výbava je opravdu bohatá a zpracování je výborné. Jen pro představu – skútr je vybaven palubním počítačem ukazujícím skutečnou a okamžitou spotřebu (počítač lle ovládat i za jízdy tlačítkem na řidítkách), denním počítadlem kilometrů, v sedle je schována velmi praktická pláštěnka, prostor pod sedlem pobere i opravdu veký náklad a je osvětlen, na palubní desce je uzamykatelná přihrádka na doklady a integrovanou zásuvkou, zadní LED svítilny, směrová světla mají akustickou signalizaci (velký pomocník), po vypnutí skútru světla osvětlují ještě nějakou dobu cestu, automatické denní svícení, LED diody vpředu atd. Prostě za ty peníze, co stojí dostanete opravdu hodně.

Je potřeba říci, že přední světla jsou osazeny dvěma „dospělými“ žárovkami H4, jaké známe z auta. Opravdu jsem zatím neviděl skútr, který by svítil v noci lépe! Zvláště potom, co jsem sériové žárovky vyměnil za Osram Night Breaker Unlimited. Nádhera, dokonce si myslím, že málokteré auto svítí stejně dobře jako Satelis. Peugeot má také jednu neobvyklou vychytávku, která je ale dle mého soudu naprosto geniální! Skútr lze nastartovat a nechat běžet na bočním stojánku. Elektronika přitom nedovolí přidat plyn a rozjet se. Je to velmi praktická věc, pokud například chcete jen odběhnout nebo třeba něco dát do kufru. Není potřeba motor zhasnout a potom znovu startovat. Tato funkce mi moc chybí na mém současném skútru.

O pohodlí jsem již mluvil, ale jen pro pořádek. Sedlo je dostatečně veliké a díky tomu, že je rozděleno na dvě části tvoří pro řidiče i opěrku, což je prima. Batůžek si také na nepohodlí nemůže stěžovat, i on má sedlo veikosti maxi. Přední plexi je dostatečně velké, poskytuje dobrou ochranu před deštěm a větrem. Zrcátka jsou skutečně veliká a je do nich dobře vidět, to je velká výhoda. Doplnil jsem časem ještě deflektory na ruce a vyhřívání gripů Oxford.

Závěrem musím říci, že jsem asi nekritický, ale zkušenosti jsou jen pozitivní. Se Satíkem jsem najel celkem asi 11 000 km a stýská se mi po něm! 😀

Klady:

  • velký prostor pod sedlem
  • pohodlí
  • dobrá ochrana za jízdy
  • výkonný motor
  • dobré brzdy
  • výborná sériová výbava
  • velmi dobře vypadá a budí pozornost

Zápory:

  • náhradní díly jen originál
  • horší dostupnost servisu
  • větší váha

 

https://www.skutristi.cz/wp-content/uploads/2017/03/622475-1024x576.jpghttps://www.skutristi.cz/wp-content/uploads/2017/03/622475-150x150.jpgTomáš LongauerTestyRok soužití s tím to úžasným strojem z Francie. Po prodeji mého předchozího čínského přibližovadla jsem se porozhlížel po něčem novém, Nechtěl jsem nic staršího než 3 roky a zároveň jsem měl jasný požadavek na skútr kvalitního výrobce, čína už tu byla. Nakonec po delším hledání a srovnávání jsem...Společenství motorkářů s variátory